İADE VE DEĞİŞİM GARANTİ KOŞULLARI

Tüm ürünler aksi belirtilmediği takdirde Docho marka garantisi altındadır. Garanti koşullarının geçerli olabilmesi için kargo teslimatı esnasında ürün veya ürünlerin mutlaka kontrol edilmesi gerekmektedir. Herhangi bir hasar görülmesi durumunda tutanak tutulması ve ürün veya ürünlerin teslim alınmaması gerekmektedir. Ürün üzerinde yapılan değişiklikler, ürünün deforme olması ya da ürünün orijinal dizaynının bozulması garanti kapsamı dışındadır.

TESLİMAT ve İADE

6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’dan hareketle tüketici almış olduğu ürün veya hizmetten cayma iade etmek için ürünü teslim aldıktan 14 gün içerisinde cayma hakkını kullanabilir. Taksitli alışverişlerde de 7 gün içerisinde hiçbir gerekçe ileri sürmeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkını kullanabilirler.

Ancak satın alınan bazı ürünlerin hijyenik ve teknik özellikleri gereği iade edilebilmesi için; paketinin ya da ambalajının açılmamış olması ve dolayısıyla da kullanılmamış olması gereklidir. Ayrıca bu tür ürünlerin iadesi ancak orijinal kutularıyla birlikte mümkündür. 

Bu tür ürünlerin satışında gerekli açıklamaların yapılması ayrıca bu ürünlerin ambalajlarında gerekli açıklamaların tam ve açıklayıcı bir şekilde yapılması gerekmektedir. İşte bu tür ürünlerin iadesinin nasıl yapılacağı iade koşullarına göre yapabilecektir. Yani tüketici söz konusu ürünü almadan önce bilecek ki bu ürünün ancak bu şekilde iade edebilirim kısmını bilecek ve ona göre ürünün ya alacak ya da almayacak. Burada önemli olan ürün açıldıktan ve kullanıldıktan sonra gerçekten satıcı zarara uğruyor mu? Satıcı işte bu zarara uğramamak için gerekli önlemlerini almış mı? Örneğin X ürünü alan müşteri ürünü kullanmış ama sonra sadece beğenmedim diyerek ürünü iade etmek isterse; bu ürünün hijyenik ve teknik özellikleri gereği iade edilebilmesi için; paketinin ya da ambalajının açılmamış olması ve dolayısıyla da kullanılmamış olması gibi açıklamalarının bulunması durumunda bu ürünü iade edemeyecektir. Ama söz konusu ürün müşteri tarafından alındı ve kullanıldı. Bu kullanma sonucunda söz konusu ürün sıfır olmasından hiçbir şey kaybetmedi. İşte böyle bir durumda müşteri ürünü süreleri içerisinde iade edebilir.

Bir başka örnek vermek gerekirse; müşteri vanilya koku makinesi siparişi verdi. Ürün müşteriye teslim edildi ve müşteri ürünü açtı kullandı. Ama ürün vanilya kokusu değil, tarçın kokusu. Böyle bir durumda müşteri ürünü iade edebilecektir. Veya söz konusu ürün satılmadan önce müşteriye iade koşullarına ilişkin gerekli bilgiler verilmemiş ve/veya bu hususa ilişkin gerekli açıklamalar ürününü kutusunda/ambalajında yapılmamış ise; müşteri ürünü yine yasal süreler içerisinde iade edebilecektir. 

Burada önemli olan hususlar; 

1-    Söz konusu ürünün kutusunu açılması, kullanılması ürünün sıfır olmaktan çıkarması
,
2-    Söz konusu ürünün kutusunu açılması ürünün hijyenik ve teknik özellikleri gereği kutusunun açılmadan iade edilmesi gereken ürünlerden olması,

3-    Söz konusu ürünün kutusunun açılması ürünün hijyenik ve teknik özellikleri gereği açılmaması gerekmesi ve ayrıca bu hususların da ürün satılmadan önce müşteri bilgilendirilmiş ve ürünün kutusunda iade koşullarının nasıl olacağı bildirilmiş olmalıdır.

Bunların dışındaki olan ürünler veya bu yukarıdaki hususlar yapılmamış ya da eksik yapılmış olması durumunda müşteri ürünü yasal süreler içerisinde iade edebilecektir. 
 

Kargo Firması: Ups Kargo

İade Kodu: G3A409

cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR